З жовтня 2023 року до квітня 2024 року учасники проєкту побували з ознайомчими екскурсіями на об’єктах електростанції, в тому числі на проммайданчику, прослухали лекції спеціалістів та тренінги на тему лідерства, поспілкувалися з фахівцями різних підрозділів, відвідали відкриті уроки з різних видів спорту, зіграли в брейн-ринг, пройшли профорієнтаційне тестування та співбесіду, за результатами яких було визначено професії, за якими вони стажувались.
Під час стажування молодь мала унікальну можливість впродовж дня спробувати себе на керівних посадах фахівців структурних підрозділів, а також керівництва РАЕС. Серед числа посад, ази яких учні освоювали – генеральний директор та його перший заступник – головний інженер, заступники генерального директора та заступники головного інженера за різними напрямами, головний бухгалтер, начальники та заступники начальників підрозділів, начальники дільниць, лабораторій, майстри, начальники змін цехів тощо.
«Сьогодні атомна галузь є основним джерелом генерації електроенергії, їй немає альтернативи і, найімовірніше, у подальшому розвиток цієї галузі буде пов’язаний із будівництвом нових ядерних блоків, а для цього потрібні кадри. Саме тому «Ядерна школа РАЕС» є важливим освітнім проєктом, який є потужною базою для підготовки потенційних атомників», – зауважив генеральний директор РАЕС Павло Ковтонюк.
Захоплюючими стали години стажування для одинадцятикласника Артема Сидоренка.
«Мені пощастило постажуватися на посаді очільника найбільшого енергетичного об’єкта регіону. Разом із Павлом Івановичем я взяв участь у вранішній нараді, побував в обході та відвідав блочний щит управління. Все це виглядає дуже потужно та велично і не може не вражати. Запам’ятаю це стажування і проєкт загалом на все життя. Однозначно, буду радити своїм шкільним друзям за нагоди брати участь у ньому. Вдячний організаторам «Ядерної школи РАЕС», оскільки завдяки здобутому досвіду я ще більше переконався, що хочу стати атомником», – розповів юнак.
Не менш цікавим було стажування й на інших посадах підприємства. Куратором учня 10 класу ліцею №1 Максима Осипенка став головний інженер – перший заступник головного інженера РАЕС Вячеслав Стоянов.
«Це не перший мій візит на Рівненську АЕС, раніше бував вже тут в межах проєкту. Сьогоднішнє стажування – один з найцікавіших для мене досвідів, адже мені випала рідкісна можливість провести робочий день поруч із головним інженером РАЕС, а він є першим заступником директора електростанції. Поспілкувавшись з Вячеславом Дем’яновичем, я ще раз переконався, що такі посади потребують надзвичайно великих знань, досвіду та почуття відповідальності. Я захоплююсь професіоналізмом атомників загалом, бо саме від їхньої кваліфікованої роботи залежить безпечна робота енергоблоків і відповідно стабільність економіки нашої країни», – зазначив учасник проєкту.
Десятикласниця Анастасія Каракай стажувалась на посаді заступника начальника турбінного цеху №1 з роботи з персоналом. Микола Колесник детально розповів стажерці про особливості цієї роботи, а також провів екскурсію машинною залою енергоблоків.
«Я під великим враженням, бо ніколи не бачила обладнання таких масштабів. Не можу досі усвідомити, що людині вдалось створити цей єдиний злагоджений механізм із сотнями тисяч найменувань устаткування, який працює без упину. Також хотілося б відзначити дружню атмосферу між усіма працівниками, яких зустрічали впродовж робочого дня на стажуванні, – поділилась Анастасія Каракай. – Я дуже хотіла потрапити у «Ядерну школу РАЕС», бо багато позитивних відгуків про неї чула від своїх друзів. Мої батьки і двоє братів працюють на станції, я б теж хотіла стати частинкою колективу енергетиків. Тим паче, я люблю Вараш, хотіла б повернутися сюди жити, розвивати місто і працювати саме на Рівненській АЕС».
Довідково: Головна мета проєкту «Ядерна школа РАЕС», який реалізується Рівненською АЕС спільно з відокремленим підрозділом ГО «Українське Ядерне Товариство» в Рівненській області – поглиблення знань про атомну енергетику, профорієнтація й формування потенційного кадрового резерву підприємства.